اعتراض امین احمدیان: چرا نفر غایب انتخابی، شانس اعزام به ناگویا دارد؟
به گزارش خبرگزاری تسنیم، رقابتهای انتخابی تیم ملی تنیس روی میز به منظور معرفی نفرات اعزامی به بازیهای آسیایی 2026 ناگویا به انجام رسید و آرین غفاری، بنیامین فرجی و محمدحسن حبیبی با ایستادن در ردههای اول تا سوم، موفق به تصاحب پیراهن تیم ملی در این بازیها شدند تا ترکیب تیم ملی با حضور آنها و همچنین نوشاد عالمیان که از سوی فدراسیون انتخاب شده بود، تکمیل شود.
پس از مسابقات انتخابی، مسئولان فدراسیون تنیس روی میز تلاش خود را برای کسب سهمیه پنجم ایران آغاز کردند. فدراسیون به دنبال آن است که نیما عالمیان به عنوان نفر پنجم راهی ناگویا شود؛ آن هم در حالی که این پینگپنگباز در رقابتهای انتخابی شرکت نکرده بود. ضمن اینکه از همان ابتدا فقط انتصاب یا همان انتخاب نوشاد عالمیان از سوی فدراسیون، اعلام شد و در فهرست نفرات منصوب شده، خبری از نیما عالمیان نبود.
این تصمیم، واکنش امین احمدیان، نفر چهارم رقابتهای انتخابی را به دنبال داشت. احمدیان که سابقه کسب مدال در المپیک جوانان و مسابقات جوانان آسیا را در کارنامه دارد، متنی را در اختیار تسنیم قرار داد که عیناً در زیر میخوانید:
«من، امین احمدیان، سالها عضو تیم ملی تنیس روی میز ایران بودهام و امروز به عنوان یک ورزشکار ملیپوش وظیفه خود میدانم که درباره موضوعی که به اعتقاد من با اصل عدالت ورزشی و احترام به نتایج انتخابی تیم ملی مرتبط است، صحبت کنم. اعتراض من به شخص خاصی نیست و برای همه ورزشکاران کشور احترام قائلم. موضوع اصلی من رعایت معیارهایی است که پیش از برگزاری مسابقات انتخابی اعلام شده بود.
در دیماه 1404 در مسابقات انتخابی مربوط به رقابتهای قهرمانی جهان موفق شدم مقام دوم را کسب کنم. با این حال، با وجود ماهها تلاش، تمرین و تحمل هزینههای مختلف، آن اعزام هرگز برای ما انجام نشد. بعدها مطرح شد که دلایل مختلفی از جمله مسائل مربوط به شورای برونمرزی و شرایط کشور وجود داشته است، اما آنچه برای من و سایر ورزشکاران سؤال ایجاد کرد این بود که چرا پیش از بروز این شرایط، اقدامات لازم برای روند اعزام و ویزا به شکل جدی پیگیری نشده بود؟
اکنون نیز در مسابقات انتخابی تیم ملی برای بازیهای آسیایی ناگویا و مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردم و در پایان رقابتها در جایگاه چهارم قرار گرفتم. طبق بخشنامه مسابقات، اعلام شده بود که نوشاد عالمیان به صورت انتصابی در تیم حضور خواهد داشت و سه نفر دیگر از طریق مسابقات انتخابی مشخص خواهند شد. ما نیز بر همین اساس در مسابقات شرکت کردیم و نتیجه گرفتیم.
اکنون صحبت از افزایش تعداد نفرات اعزامی و اضافه شدن بازیکنی مطرح شده است که نام او در فهرست انتخابی وجود داشت اما در مسابقات شرکت نکرد. استدلال مطرح شده این است که این بازیکن در کنار نوشاد عالمیان شانس کسب مدال در بخش دوبل را دارد.
سؤال من کاملاً روشن است؛ اگر از ابتدا چنین دیدگاهی وجود داشته و حضور آن بازیکن برای تیم اهمیت ویژهای داشته است، چرا این موضوع پیش از برگزاری انتخابی به صورت شفاف اعلام نشد؟ چرا بازیکنی که در فهرست انتخابی قرار داشته، در مسابقات حضور پیدا نکرده، اما اکنون امکان حضور در ترکیب اعزامی برای او مطرح است؟
من معتقدم وقتی ورزشکاران بر اساس یک آییننامه و بخشنامه مشخص وارد مسابقه میشوند، نتیجه مسابقه باید مبنای تصمیمگیری باشد. در غیر این صورت، انگیزه، اعتماد و باور ورزشکاران به فرآیند انتخابی آسیب میبیند. به دنبال حاشیهسازی نیستم و احترام کامل برای تمامی بازیکنان، کادر فنی و مسئولان فدراسیون قائلم. تنها خواسته من شفافیت، رعایت عدالت و احترام به نتایج مسابقاتی است که ورزشکاران برای آن ماهها تلاش کردهاند.
امیدوارم تصمیمات نهایی به گونهای اتخاذ شود که همه ورزشکاران احساس کنند معیار اصلی، عملکرد در میدان مسابقه و پایبندی به قوانین اعلامشده است. از مقام عالی وزارت ورزش آقای دکتر دنیامالی که از زمان حضورشون در وزارت ورزش سیر صعودی تمام رشته ها و بهترین خود قرار دارد، تقاضا دارم تا با ورود به مسائل ریز تنیس روی میز و در نظر گرفتن انگیزه و استعداد بازیکن ها و جوانان از جمله خودم جلوی این نمونه تصمیمات غیرمنطقی و حقخوریها گرفته شود و همه ورزشکاران در فضا و محیطی عادلانه رقابت سالم داشته باشند. همین گونه از آقای دکتر خسروی وفا و علینژاد رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک این تقاضا را دارم. بنده تنها و اولین نماینده المپیک جوانان بودم و تنها 24 سال سن دارم و افتخاراتی نظیر رنکینگ 2 جوانان جهان و مدال برنز آسیایی جوانان در این مسیر به بنده کمک کردهاند تا با حس انگیزه در مسیری عادلانه و بدون حق خوری برای کشور عزیزمان ایران افتخار آفرینی کنم.
در پایان اینجانب امین احمدیان از مقامات عالی ورزش کشور تقاضا دارم با توجه به اینکه در 16 سالگی هم نماینده کشور عزیزم در بازیهای آسیایی جاکارتا و هم المپیک جوانان بوینس آیرس بودهام و در حال حاضر در 24 سالگی به اوج پختگی رسیدهام، با تصمیماتشان من را مورد لطف خود قرار دهند.»
خبرگزاری تسنیم آمادگی انتشار مواضع مسئولان فدراسیون تنیس روی میز در این مورد را دارد.
انتهای پیام/



