چینیها حضور اسکارلت جوهانسون در دنیای دایناسورها را پسندیدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، طبق آمار چین، «تولد دوباره دنیای ژوراسیک» برای دومین آخر هفته صدرنشینی خود را در گیشه سینماهای چین حفظ کرد و از ۱۱ تا ۱۳ جولای(۲۰ تا ۲۲ تیر)، ۸۰.۲ میلیون یوان (۱۱.۱ میلیون دلار) دیگر بلیت فروخت.
به این ترتیب این فیلم بزرگ دایناسوری محصول یونیورسال اکنون پس از ۱۲ روز اکران، ۶۲.۸ میلیون دلار فروش کرده است.
«تولد دوباره دنیای ژوراسیک» یک فیلم آمریکایی در ژانر اکشن علمی تخیلی و هفتمین فیلم از مجموعه «پارک ژوراسیک، دنبالهای مستقل بر فیلم «دنیای ژوراسیک: قلمرو» (۲۰۲۲) محسوب میشود. کارگردان این فیلم گرت ادواردز و نویسنده آن دیوید کوپ است که ۲ قسمت نخست این مجموعه یعنی «پارک ژوراسیک» (۱۹۹۳) و «جهان گمشده: پارک ژوراسیک» (۱۹۹۷) را نوشته است. در این فیلم اسکارلت جوهانسون، ماهرشالا علی، جاناتان بیلی، روپرت فرند، مانوئل گارسیا-رولفو و اد اسکرین ایفای نقش کردهاند.
در همین حال یک فیلم مهیج داخلی با عنوان «مالیس» و درام مسابقهای برد پیت یعنی «اف یک» هر یک ۸.۲ میلیون دلار فروختند و جایگاه دوم را از آن خود کردند. «مالیس» به کارگردانی لای موکوان و یائو ونیی با این فروش در مجموع به فروشی ۲۵.۶ میلیون دلاری رسیده است. این فیلم درباره روزنامهنگاری به نام یه پن (ژانگ شیائوفی) است که یک پرستار و مادرش را به ماجرایی مرموز متهم و با گزارش خود جنجالی عمومی را شعلهور میکند.
فیلم «F۱» از اپل اورجینال و برادران وارنر هم پس از ۳ هفته اکران در چین، به فروش ۳۵.۶ میلیون دلاری رسیده است.
فروش کل گیشه این آخر هفته سینماهای چین به ۵۱.۳ میلیون دلار رسید تا مجموع فروش گیشه سینماهای این کشور در سال ۲۰۲۵ به ۴.۲۴ میلیارد دلار برسد. این فروش در مقایسه با بازه مشابه سال پیش ۲۰.۲ درصد افزایش داشته است.

خبرگزاری مهر (MNA) از هجدهم اسفندماه سال ۸۱ فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۸۲. متقارن با ۱۷ ربیعالاول، سالروز ولادت رسول گرامی اسلام (ص) به صورت آزمایشی بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت. این خبرگزاری سوم تیرماه سال ۱۳۸۲ همزمان با روز اطلاع رسانی دینی فعالیت رسمی خود را به دو زبان فارسی و انگلیسی آغاز کرد و بخش عربی «مهر» ۱۴ دی ماه همان سال، همزمان با میلاد با سعادت هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت فعالیت خود را در پیش گرفت. ۱) اداره کل اخبار داخلی: این اداره کل متشکل از «گروههای فرهنگ، هنر، سیاست، اقتصاد، جامعه، دین و اندیشه، حوزه و دانشگاه، دانش و فناوری، ورزش و عکس» است. ۲) اداره کل اخبار خارجی: اداره اخبار خارجی مهر در دو بخش فارسی شامل: «گروههای خبری آسیای شرقی و اقیانوسیه، آسیای غربی، اوراسیا، خاورمیانه و آفریقای شمالی، آفریقای مرکزی و جنوبی، اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین و ایران در جهان» و بخش زبانهای خارجی، شامل «عربی، انگلیسی، استانبولی، اردو و کردی» فعال است. ۳) اداره کل اخبار استانها: خبرگزاری مهر با دارا بودن دفتر خبری در تمامی استانها، اخبار استانی را در ۵ گروه منطقهای در سطح کشور دسته بندی نموده است که شامل مناطق «شمال، شرق، غرب، جنوب و مرکز» است. ۴) اداره کل رسانههای نو: به منظور فعالیت مؤثر خبرگزاری مهر در فضای مجازی این اداره در بخشهای «شبکههای اجتماعی، فیلم، اینفوگرافیک، رادیومهر و مجله مهر» به تولید محتوا میپردازد. فعالیتهای بین المللی خبرگزاری مهر ۵ سال پس از تأسیس در سال ۲۰۰۷ به عنوان چهلمین عضو رسمی اتحادیه خبرگزاریهای آسیا و اقیانوسیه «اوآنا» در سیزدهمین نشست عمومی این اتحادیه پذیرفته شد. بعد از برگزاری بیست و نهمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه خبرگزاریهای آسیا و اقیانوسیه آذر ماه سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷) در جاکارتا اعضای این گروه ضمن بررسی مصوبات اجلاس سال گذشته (۲۰۰۶) تهران، درخواست عضویت خبرگزاری مهر را نیز مورد بررسی قرار دادند و موافقت خود را با پیوستن مهر به عنوان چهلمین عضو «اوآنا» اعلام کردند. خبرگزاری مهر توانست در همین مدت کوتاه نقشی فعال در آن سازمان و عرصه بین الملل ایفا کند. خبرگزاری مهر در سال ۲۰۰۹ میزبان سی و یکمین نشست کمیته اجرایی و بیست و پنجمین کمیته فنی اوآنا در تهران بودهاست. خبرگزاری مهر در کنفرانسهای مهم بینلمللی همچون: المپیک رسانهها (چین ۲۰۰۹)، نشست سران اوآنا (کره جنوبی ۲۰۱۰)، چهاردهمین مجمع عمومی "اوآنا" (استانبول ۲۰۱۰)، سی و سومین نشست کمیته اجرایی و بیست و هفتمین نشست گروه فنی خبری اوآنا (مغولستان، اولانباتور ۲۰۱۱)، جشن پنجاهمین سال تأسیس اوآنا (بانکوک، تایلند ۲۰۱۲) دومین اجلاس جهانی رسانهها (مسکو ۲۰۱۲) حضور فعال داشته و میهمان ویژه سومین کنگره جهانی خبرگزاریها (بوینس آیرس، آرژانتین ۲۰۱۰) بوده است. سی و هشتمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (فوریه ۲۰۱۵) سی و نهمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (نوامبر ۲۰۱۵) اجلاس جهانی اقتصادی قزاقستان (۲۰۱۶) اجلاس جهانی رسانهای اقتصادی سن پترزبورگ، روسیه (۲۰۱۶) اجلاس رسانهای جاده ابریشم چین (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به نمایشگاه صنعت حلال تایلند به دعوت رسمی دولت تایلند (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به دوره آموزشی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به دعوت رسمی خبرگزاری (۲۰۱۶) کنفرانس رسانههای اسلامی، اندونزی (۲۰۱۶) چهلمین نشست کمیته فنی و اجرایی و شانزدهمین اجلاس مجمع عمومی اوآنا، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) پنجمین کنگره جهانی خبرگزاریها، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) این خبرگزاری مبتکر پرچم سازمان ۵۰ ساله خبرگزاریهای آسیا-اقیانوسیه بوده و منتخب فعالترین خبرگزاری این سازمان در سال ۲۰۱۰ بوده است. انتشارات رسانه مهر خبرگزاری مهر در سال ۱۳۹۰ مجوز انتشارات رسانه مهر را با هدف انتشار کتاب و آثار مکتوب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد. کتابهایی همچون "جای پای جلال" نوشته مهدی قزلی، "حرفهای " نوشته مرتضی قاضی و "واژه نامه اصطلاحات مطبوعاتی فارسی –انگلیسی" از جمله آثار انتشار یافته این مجموعه است. ارتباط با رسانههای جهان نظر به حضور بینالمللی و اثرگذاری، این خبرگزاری ۶ زبانه (فارسی، عربی، انگلیسی، ترکی، اردو، کردی) به عنوان، مرجع قابل اعتمادی برای رسانههای معتبر دنیا تبدیل شده است. از این رو بسیاری از رسانههای خارجی ضمن اعلام آمادگی برای ایجاد دفاتر نمایندگی در منطقه مورد نظر برای تبادل اخبار و انعکاس وقایع مهم خبری دو کشور اقدام به امضا تفاهم نامه همکاری با خبرگزاری مهر کردهاند. خبرگزاری شینهوا (چین)، کیودو (ژاپن)، پی تی آی (هند)، تاس (روسیه)، اسپوتنیک (روسیه)، افه (اسپانیا)، برناما (مالزی)، پیرولی (گرجستان)، آکوپرس (رومانی)، یونهاپ (کره جنوبی)، پرنسا لاتینا (کوبا)، وی ان ای (ویتنام)، جیهان (ترکیه)، آنتارا (اندونزی)، ترند (آذربایجان)، نیوزیانا (زیمبابوه)، مونتسامه (مغولستان)، سانا (سوریه)، ای پی پی (پاکستان)، پی ان ای (فیلیپین) و آوا (افغانستان) برخی از خبرگزاریهای طرف قرارداد با خبرگزاری مهر هستند. میثاق اخلاق حرفهای خبرگزاری مهر خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفهای خبرگزاریها میداند. با مهر به دنیا نگاه کنیم صاحب امتیاز: سازمان تبلیغات اسلامی مدیر عامل و مدیر مسئول: محمد مهدی رحمتی معاون خبر: محمدحسین معلم طاهری
اخبار ورزشی مرتبط:
صنعت سلامت

فولاد سنگان در گذرگاه مدرنسازی تکنولوژی و فرایندهای سازمانی
تحولات دیجیتال و هوشمندسازی در بخش معدن و صنایع معدنی، کلید تعالی و پیشرفت و حرکت به سمت استفاده از نسلهای جدید فناوری نوین و اتوماسیون به شمار میآیند؛ موضوعاتی که شرکت فولاد سنگان خراسان آن را بهمثابه چراغ راه توسعه خود قلمداد میکند و پرشتاب در مسیر تحول دیجیتال، هوشمندسازی فرایندها و مدرنیزاسیون گام برداشته است. این شرکت با بهرهگیری از الگوهای هوشمند و فناورمحور جهانی، توانسته است سیستمها و فرایندها را در بخشهای تولید، بازرگانی، ایمنی، حملونقل، نگهداری و تعمیرات و … بهروزرسانی کند، به طوری که امروز شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان را میتوان سمبل جهش فناورانه در زنجیره فولاد دانست.